ایران

گزارشی از برگزاری دستکم ۵ تجمع اعتراضی

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جمعی از خریداران خودروهای ثبت نامی از شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو)، در مقابل ساختمان استانداری آذربایجان شرقی در تبریز دست به تجمع زدند.

معترضان دلیل اجتماع خود را اعتراض به گرانی قیمت‌های اعلام‌شده، عدم تحویل خودرو و نسبت به برآورده ‌نشدن مطالبات‌شان، عنوان کردند.

ایلنا نیز گزارش داده، تعدادی از افراد دارای معلولیت در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان سازمان صداوسیما واقع در تهران دست به تجمع زدند.

فعالان حقوق معلولان با اشاره به الزامات ماده ۲۱ قانون حمایت از حقوق معلولان، افزودند: «بر مبنای این ماده قانونی، صداوسیما مکلف است که حداقل ۵ ساعت از برنامه‌های خود را در هفته به صورت رایگان به منظور آشنایی با حقوق معلولان اختصاص دهد و نسبت به زیرنویس کردن فیلم‌ها و برنامه‌های شبکه‌های مختلف، استفاده از رابط ناشنوایان و نیز بخش توصیف شنیداری فیلم‌ها جهت افراد ناشنوا اقدام کند.»

معترضان افزودند: «این در حالی است که صداوسیما نسبت به استفاده از صدای شنیداری برای نابینایان اقدامی را انجام نداده است».

به گزارش تسنیم، شماری از کارگران اخراج‌شده فضای سبز شهرداری زنجان نیز در مقابل ساختمان استانداری زنجان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

«راه دانا» گزارشی از اعتراض اهالی روستای کولسه در ۷ کیلومتری جوانرود منتشر کرده؛ مردم نسبت به ایجاد یک معدن در مراتع  این منطقه اعتراض کرده‌اند

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، گروهی از پرستاران شاغل در بیمارستان ابن سینا شیراز، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود، در مقابل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی این شهر دست به تجمع زدند.

دکمه بازگشت به بالا