ایران

واکنش مقام‌های آمریکایی به سخنرانی روحانی: ۱۶ میلیارد دلار از مردم ایران دزدیده‌اید

حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری ایران، دیروز، اول مهر، در هفتادوپنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به صورت ویدئویی سخنرانی کرد و پس از آن، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و سفیر آمریکا در سازمان ملل در پیام‌هایی توئیتری به محتوای اتهامات او پاسخ دادند.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، در واکنش به سخنان آقای روحانی علیه تحریم ایران گفت، مقامات جمهوری اسلامی از سال ۲۰۱۲ «بیش از ۱۶ میلیارد دلار از مردم ایران دزدیده» و آن را هزینه «نیروهای تروریستی» خود در منطقه کرده‌اند.

خانم اورتگاس شامگاه سه‌شنبه در توئیتی نوشت: «اگر آن‌گونه که روحانی می‌گوید دوره نفوذ و هژمونی به پایان رسیده، چرا ایران نیروها و گروه‌های نیابتی خود را از عراق بیرون نمی‌آورد و به تلاش برای نفوذ بر لبنان از طریق حزب‌الله پایان نمی‌دهد؟»

مورگان اورتگاس در ادامه توئیت‌های خود نوشته است که تحریم‌های ایالات متحده شامل کمک و تجارت بشردوستانه نیست و ایالات متحده برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ به ایران پیشنهاد کمک کرده، اما دولت روحانی آن را رد کرده است.

در همین روز کلی کرفت، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، نیز به سخنرانی حسن روحانی واکنش نشان داد و اظهارات رئیس ‌جمهوری ایران را «شاهکار دروغ‌پردازی» خواند و رژیم حاکم بر ایران را «بزرگ‌ترین حامی حکومتی تروریسم در جهان» دانست.

خانم کرفت پس از سخنرانی ویدئویی روحانی، در توئیتر نوشت: «سخنرانی امروز رئیس ‌جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شاهکار دروغ‌پردازی بود.»

گفتنی است، این واکنشها دقیقا هم صدا با نظر کاربران ایرانی در فضای مجازی است که آنها نیز، سخنرانی حسن روحانی در سازمان ملل را دروغ پردازی آشکار حکومت می دانند.

دکمه بازگشت به بالا