اهل سنت

بلاتکلیفی ۱۱ فعال قرآنی اهل سنت شهرستان بوکان با گذشت بیش از چهل روز بازداشت

در حالی که بیش از چهل روز از بازداشت ناگهانی و بدون حکم قضاییِ ۱۱ نفر از فعالان قرآنی شهرستان بوکان می‌گذرد، اما همچنان این بازداشت‌شدگان در بلاتکلیفی و وضعیت نامعلومی به‌سر می‌برند.

منابع آگاه به شبکه جهانی کلمه خبر داده‌اند که بازداشت‌شدگان، مربیان قرآنیِ اهل سنت در مؤسسه قرآنی روضة الایمان شهرستان بوكان هستند. این موسسه از سوی اداره ارشاد مجوز فعالیت دارد.

طاهر شیخی مٶسس، و مدیر این مرکز آموزش قرآن، خود از جمله‌ی بازدا‌شتی‌هاست. وی همچنین معلم و دبیر رسمی در مدارس بوکان است که نزدیک به بیست سال سابقه‌ی تدریس دارد.

اسماعیل علی‌پروری، از دیگر مربیان قرآنی بازداشت‌شده در بوکان است که علاوه بر فعالیت قرآنی، در رشته‌ی ورزشی فوتبال نیز فعالیت حرفه‌ای دارد.

یک منبع مطلع به واحد خبر شبکه کلمه گفته است که در میان فعالان قرآنی بازداشت‌شده، چند ماموستای مساجد شهر و روستاهای بوکان نیز هستند.

فشارهای امنیتی بر جامعه‌ی اهل سنت ایران به‌صورت دنباله‌دار موجب نقض آزادی مذهبی دومین طیف مذهبی کشور شده است؛ علما و چهره‌های برجسته‌ی مذهبی، سیاسی و اجتماعی اهل سنت، بارها نسبت به تداوم نفرت‌پراکنی و رویکرد فرقه‌‌گرایانه‌ی حکومت مذهب‌سالار ایران بر ضد جامعه‌ی اهل سنت هشدار داده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا