خاورمیانه

بحرین از کشف یک “گروه تروریستی مرتبط با ایران” خبر داد

به گزارش رسانه‌های بحرین و عربستان گروهی به نام “بریگاد قاسم سلیمانی” برای انتقام کشته شدن او قصد حمله به چند هدف در بحرین را داشته است. به گفته وزارت کشور بحرین این گروه اوایل سال جاری کشف شده و پرونده در دست بررسی است.

وزارت کشور بحرین دیروز یک‌شنبه ۲۰ سپتامبر اعلام کرد که یک “حمله تروریستی” را در اوایل سال جاری میلادی (۲۰۲۰) خنثی کرده است. به گفته وزارت کشور بحرین، این حمله با پشتیبانی سپاه پاسداران ایران همراه بوده است.

بیانیه وزارت کشور بحرین خبری را تأیید می‌کند که پیش‌تر رسانه‌ها درباره احتمال وقوع یک حمله منتشر کرده بودند و حالا با این بیانیه حدود زمانی آن نیز مشخص شده است.

در ساعات اولیه روز یک‌شنبه تلویزیون دولتی الاخباریه در عربستان سعودی و نیز روزنامه بحرینی “اخبارالخلیج” گزارش دادند که وزارت کشور بحرین در تحقیقات و تجسس‌های خود گروه جدیدی را به نام “بریگاد قاسم سلیمانی” کشف کرده است. این گروه در حال برنامه‌ریزی برای حمله به چندین مکان عمومی و امنیتی در بحرین بوده‌ است. در این گزارش اما زمان مقرر برای انجام این حملات ذکر نشده است.

به گزارش روزنامه “اخبارالخلیج”، حملاتی که پیش از وقوع کشف و خنثی شده‌اند در چارچوب انتقام از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران توسط آمریکا در ماه ژانویه گذشته، طراحی شده بودند.

این روزنامه همچنین نوشته است که نیروهای امنیتی زمانی موفق به خنثی کردن این نقشه شده‌اند که مواد منفجره‌ای کشف کرده‌اند که قرار بوده از آن برای حمله به یک هیأت خارجی استفاده شود.

بر اساس این گزارش، در این پرونده علیه ۱۸ نفر کیفرخواست صادر شده که ۹ تن از آنها در ایران به سر می‌برند.

دکمه بازگشت به بالا