ایران

حداقل ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

گزارش‌ها از ایران حاکی‌ست که به‌رغم ادعای حسن روحانی مبنی بر شنبه و یکشنبه پیروزمندانه برای ملت ایران، اما دست‌کم ۶ تجمع اعتراضی؛ عمدتا صنفی و معیشتی برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز شنبه ۲۹ شهریورماه، گروهی از رانندگان تاکسی کد ۸ شهرستان مریوان با تجمع در مقابل ساختمان سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر این شهرستان، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

ایرنا نیز گزارش داده که حدود ۵۰ نفر از کارگران سایت مدیریت پسماند شهر اهواز، با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان شهرداری و شورای این شهر، خواستار رسیدگی به مطالبات مزدی خود شدند.

سایت دفن زباله اهواز به نام صفیره حدود ۱۲۰ کارگر برای تفکیک زباله دارد که تعداد زیادی از آنها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند؛ زنانی که هر روز از نقاط مختلف شهر خود را به این سایت می‌رسانند تا با تفکیک بخشی از زباله‌های شهر درآمدی برای گذران زندگیشان به دست آورند.

به گفته یکی از این کارگران؛ از اسفند سال گذشته تا اردیبهشت هیچ حقوقی دریافت نکرده و حتی سنوات سال‌های گذشته نیز به آنها پرداخت نشده است.

جمعی از دامداران و صاحبان گاوداری‌های شهر کرمان نیز با تجمع در استانداری کرمان، خواستار کاهش قیمت نهاده‌های دامی و هزینه‌های جانبی تولید لبنیات در دامداری‌ها شدند.

فارس نیز گزارش داده که جمعی از کارکنان قرارداد موقت شهرداری دهدشت با تجمع در مقابل ساختمان این شهرداری خواستار رسیدگی به بلاتکلیفی وضعیت شغلی خود شدند.

به گزارش خورنا، شماری از کارگران شهرداری شهرستان آغاجاری در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود، در مقابل این شهرداری دست به تجمع اعتراضی زدند. این کارگران ۳ ماه حقوق معوقه طلب دارند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، شماری از سهامداران شرکت کاشی ایرانا با تجمع در مقابل این شرکت خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از جمله مطالبات این شهروندان بازپسگیری سرمایه خود، عنوان شده است.

دکمه بازگشت به بالا