اهل سنت

دو خبر متفاوت از اهل سنت: عضویت مولانا عبدالحمید در (GHTO)؛ دخالت اطلاعات در نماز جمعه اسالم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل ‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید درخواست عضویت از سوی سازمان جهانی گردشگری حلال (GHTO) را پذیرفت و هم‌اکنون عضو شورای عالی این سازمان است.

سایت سازمان مذکور ضمن انتشار این خبر، عضویت این چهره مذهبی اهل سنت ایران را در سازمان جهانی گردشگری حلال به فال نیک گرفته است.

مولانا عبدالحمید ضمن پذیرفتن این عضویت، اظهار امیدواری کرد که صنعت گردشگری حلال معنویت پیدا کند و گردشگران را به سوی خداشناسی سوق دهد.

سازمان جهانی گردشگری حلال، سازمانی غیردولتی است که تنها صادرکننده گواهینامه گردشگری حلال در جهان است.

این سازمان، عضو وابسته سازمان جهانی جهانگردی UNWTO وابسته به سازمان ملل است. فعالیت‌های سازمان جهانی گردشگری حلال حوزه‌های تخصصی اعم از هتل‌داری، تورگردانی، خطوط هوائی، رستوران و پذیرائی، صنایع دستی، مواد غذائی، آموزشی و آکادمیک، خدمات گردشگری سلامت و گردشگری حلال را شامل می‌شوند.

و اما خبری متفاوت از اهل سنت ایران:

خبرهای دریافتی از تالش، در استان گیلان حاکی‌ست که روز جمعه؛ ۲۸ شهریورماه، نیروهای اطلاعاتی در ادامه‌ی دخالت‌جویی در امور مذهبی اهل سنت، اقدام به برگزاری نماز جمعه در مسجد شیخ بلال فاروقی شهر اسالم با جماعتی حدود ۱۰ نفر به امامت یک وابسته‌ی حکومتی نموده‌اند.

چند منبع مطلع محلی اظهار داشته‌اند که فرد تحمیل‌شده از سوی سازمان اطلاعات بر اهل سنت به‌عنوان امام جمعه‌ی این مسجد، تا به‌اندازه‌ای وابسته‌ی حکومتی‌ست که پیشتر نیز مسجد اهل سنت روستای ریک در نزدیکی تالش را به یک مسجد شیعی تبدیل کرده است.

پیش از این؛ استاد یونس فاروقی امام‌جمعه مردمیِ مسجد شیخ بلال فاروقی، با دخالت‌ها و فشارهای نیروهای امنیتی، از ادامه‌ی فعالیت‌ در این مسجد بازمانده بود.

دکمه بازگشت به بالا