ایران

حکم اعدام افکاری را همان مرکزی صادر کرد که دستور شلیک به معترضان آبان را داد

«فرمان اعدام نوید افکاری را همان مرکزی داد که حکم کشتار شهروندان در اعتراضات سراسری آبان‌ماه را صادر کرده بود». این، بخشی از بیانیه‌ای‌ست که ۱۵۰ نفر از فعالان حقوق بشری،‌ مدنی و سیاسی ضمن محکوم کردن اعدام نوید افکاری، منتشر کردند.

امضاکنندگان این بیانیه گفته‌اند: شتاب در اجرای حکم پس از آن روی داد که «اشکالات اساسی حقوقی و تناقضات آشکار سناریوی سست سرکوبگران جنایتکار در حال افشا بود».

این بیانیه، همچنین روایت‌ها و شهادت‌های مطرح‌‌شده در پرونده نوید افکاری را  «صحنه‌سازی» خوانده است.

امضاکنندگان این بیانیه، با اشاره به خواست عمومی برای لغو حکم اعدام نوید افکاری، نوشته‌اند: «بیت ولایی قدرت و رییس جنایتکار قوه قضاییه بی‌اعتنا به این خواسته عمومی، شتاب‌زده و بدون رعایت حداقل تشریفات معمول قانونی و انسانی، نوید ورزشکار و کارگر گچکار را اعدام کردند.»

امضاکنندگان شتاب در اجرای حکم افکاری را نیز ناشی از «عمق هراس» بیت علی خامنه‌ای،‌ و همچنین رییس قوه قضاییه عنوان کرده‌اند.

ئالان توفيقی، علی افشاری، محمدجواد اکبرين، رضا علامه‌زاده، رضا عليجانی، سهیلا گلشاهی، عفت ماهباز و فرخ نگهدار برخی از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

امضاکنندگان این بیانیه همچنین با اشاره به افزایش نفرت در جامعه نسبت به حاکمان، هشدار داده‌اند: «اين نفرت ها، فردا پا پيدا کرده و به خيابان ها راه خواهد يافت و دی ماه و آبان ماه ديگری خواهد آفريد.»

دکمه بازگشت به بالا