ایران

درخواست از نهادهای ورزشی بین‌المللی: به رژیم ایران اعتراض کنید، فشار جهانی لازم است

واکنش ها به اعدام نوید افکاری، کارگر کشتی‌گیر معترضِ حکومت همچنان ادامه دارد، در همین راستا گروهی از استادان دانشگاه، روزنامه‌نگاران، نویسندگان، شعرا، پزشکان، حقوق‌دانان، هنرمندان، ورزشکاران، و فعالان حقوق بشر ایرانیِ مقیم خارج از کشور طی نامه ای‌ سرگشاده‌ خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و رئیس سازمان کشتی جهانی نوشته‌اند، حکومت ایران درگیر در بحران‌های عمیق و وحشت‌زده از یک خیزش مردمی دیگر، این امید را دارد که با افزایش سرکوب‌ها، کشتنِ معترضان و ایجاد وحشت در میان مردم، بتواند از خیزش دیگری جلوگیری کند.

آنها در این نامه همچنین، از توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، و نناند لالوویچ، رئیس سازمان کشتی جهانی خواسته اند تا به رژیم ایران اعتراض کنند.

در متن نامه آمده است: فدراسیون‌های ورزشی ایران، از ترس برخورد خشنِ رژیم، در مقابل این جنایت ساکت مانده‌اند. ما قویاً بر این باوریم که فشارهای نهادهای ورزشی بین‌المللی، و تهدید رژیم اسلامی نسبت به عواقب این اَعمال جنایتکارانه، گام مهمی در حفظ حقوق و زندگی دیگرانی است که در زندان‌های جمهوری اسلامی در خطر اعدام هستند. این تنها زبانِ قابلِ فهمِ برای رژیم جمهوری اسلامی است.

دکمه بازگشت به بالا