ایران

ترامپ: هر حمله ایران، پاسخی هزار برابر دریافت خواهد کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی رژیم تهران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی، اظهار داشت: «هر حمله ایران علیه آمریکا، به هر شکلی که باشد، با حمله‌ای هزار برابر بزرگتر پاسخ داده خواهد شد».

رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: «طبق گزارش رسانه‌ها، ایران ممکن است برای یک ترور یا حمله دیگر علیه آمریکا برای انتقام کشتن رهبر تروریست‌ها سلیمانی برنامه‌ریزی کند.»

به نوشته دونالد ترامپ تصمیم آمریکا برای کشتن قاسم سلیمانی به دلیل اقدام او در طرح حمله برای کشتن نیروهای آمریکایی و مرگ و رنجی که طی سال‌های طولانی به بار آورده بود، صورت گرفت.

نظام تهران در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی از «انتقام سخت» سخن گفت که در یک مورد؛ به انهدام هواپیمای مسافربری اوکراینی و کشته شدن ۱۷۶ سرنشین آن منجر شد.

حال نشریه آمریکایی پولیتیکو نوشته است:  مقامات دولت آمریکا به استناد گزارش‌های اطلاعاتی گفته‌اند که رژیم حاکم بر ایران درحال توطئه برای کشتن لانا مارکس، سفیر ایالات متحده در آفریقای جنوبی به منظور انتقام‌گیری از کشته شدن قاسم سلیمانی هستند.است.

به نوشته نشریه پولیتیکو، سفارت تهران در پرتوریا نیز در این توطئه نقش دارد.

در همین حال، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گزارش پولیتیکو را رد کرده و آن را «اتهام‌زنی و دروغ‌پردازی» دانسته است.

دکمه بازگشت به بالا