ایرانخاورمیانه

سپاه پاسداران بحرین را به «انتقام سخت» تهدید کرد

سپاه پاسداران، در بیانیه‌ای با اشاره به عادی‌سازی روابط بحرین و اسرائیل به بحرین هشدار داد که به خاطر این اقدام «پاسخ‌های درخور را دریافت خواهد کرد.»

این گروه نظامی با انتشار بیانیه‌ای تهدید کرده است که بحرین منتظر «انتقام سخت» کسانی که «مجاهدان قدس» نامیده، باشد.

سپاه پاسداران در حالی از مجاهدان قدس سخن می‌گوید که اقدامات نظامی این گروه در سوریه، یمن و عراق به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به کشته شدن صدها هزار غیرنظامی عمدتا اهل سنت منجر شده و در عین حال؛ در برابر حملات هوایی به پایگاه‌های خود در سوریه که با کشته شدن تعدادی از نیروهای سپاه همراه بوده، سکوت معناداری شده که ناظران از آن، تحت عنوان «سکوت خفت‌بار» یاد می‌کنند.

حال سپاه پاسداران در رابطه با اقدام بحرین در برقراری روابط با اسرائیل  تصریح کرده که «مسببان» آن « آماج خشم مقدس و انتقام سخت» خواهند شد.

ضیاءالدین آقاجانپور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رژیم ایران، نیز کشورهای امارات و بحرین را «خیانتکار» نامیده و تهدید کرده که «منتظر» انتقام‌گیری از سوی شبه‌نظامیان همسو با ایران باشند.

قابل ذکر است که عنوان «انتقام سخت» یادآور سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی‌ست که با دو موشک سپاه، به منظور انتقام سخت از آمریکا در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی منهدم شد و به کشته شدن ۱۷۶ تن از سرنشینان و خدمه این هواپیما انجامید.

دکمه بازگشت به بالا