اهل سنت

بیانیه حاکم شرع مردمی کردستان در محکومیت دخالت‌جویی حکومت در امور مذهبی اهل سنت

حاکم شرع مردمی کوردستان استاد کاک حسن امینی در مورد جلوگیری از ادامه‌ی امامت شیخ یونس فاروقی امام و خطیب مسجد شیخ بلال فاروقی و نیز بستن این مسجد اهل سنت در شهر اسالم استان گیلان، با صدور بیانیه‌ای دخالت‌‌های حکومت در امور مذهبی اهل سنت را محکوم کرد.

این چهره مذهبی اهل سنت کردستان، در بخش دیگری از بیانیه خود، آزادی ماموستایان و طلاب دینی بازداشت‌شده در بوکان را خواستار شد.

استاد حسن امینی با اشاره به آیه‌ی ۱۱۴ سوره بقره؛ در بیانیه خود نوشته است: ضمن محکوم کردن اینگونه اقدامات تفرقه‌اندازانه‌ی دوست‌آزار و دشمن‌نواز، این  آیه را به مسئولینی که خود را پیرو اسلام و قرآن معرّفی می‌کنند، یادآور شده و نسبت به عواقب دنیوی و اخروی چنین اعمالِ دور از آموزه‌های اسلامی، هشدار می‌دهم.

وی همچنین تاکید کرده که هرکس مانع حضور مسلمانان جهت یاد و عبادت خدا در مساجد شود، و بکوشد آن را خراب و به تعطیلی بکشاند، آن‌کس ستمکارترین است.

مدیر مدرسه علوم دینی امام بخاری سنندج در ادامه بیان داشته که متأسّفانه سیاست زشت و ضدّ دینی جلوگیری از ذکر خدا در مساجد و تخریب آنها در اکثر مناطق اهل سنّت ایران ازجمله شهرها و روستاهای استانهای کوردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه از سالها پیش شروع شده و هر روز بیشتر می‌شود.

حاکم شرع مردمی کردستان، بازداشت ده‌ها نفر از ماموستایان و طلاب و فعالان دینی در شهرستان بوکان و مناطق اطراف را نمونه‌ای دیگر از این رفتارهای فراقانونی و ضد دینی علیه اهل سنت ایران عنوان کرد.

دکمه بازگشت به بالا