پزشکی و سلامت

عضو ستاد ملی کرونا: روی واکسن کرونای تولید داخل زیاد حساب باز نکنید

مقام‌های جمهوری اسلامی خبر داده اند که ایران در حال تولید واکسن کرونا است؛ اما یک عضو ستاد ملی کرونا می‌گوید چون کشورهای غربی تکنولوژی تولید این واکسن را به ایران نمی‌دهند، نمی‌توان به تولید واکسن کرونا در داخل کشور چندان امیدی داشت؛ زیرا قبلا تجربه مشاهبی را در مورد تولید واکسن آنفلوآنزا در داخل از سر گذرانده‌ایم.

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگویی با سایت خبری همشهری آنلاین در مورد این‌که چقدر می‌توان به واکسن ایرانی کرونا امیدوار بود، گفته است: «بیش از ۲۰ سال است که در ایران از واکسن آنفلوآنزا استفاده می‌کنیم. یک شرکت داخلی هست که هر سال می‌گوید من مراحل تولید واکسن آنفلوآنزا را طی کرده‌ام و عن‌قریب آن را در اختیار مردم می‌گذارم. اگر شما این واکسن را دیده‌اید، من هم دیده‌ام! بنده به شما قول و اطمینان می‌دهم که این شرکت نخواهد توانست. راحت به شما بگویم که اصلاً کشورهای غربی تکنولوژی آن را به ما نمی‌دهند. بنابراین روی واکسن کرونای تولید داخل زیاد حساب باز نکنید.»

پیش ازین سعید نمکی، وزیر بهداشت در تاریخ ۲۲ مردادماه سال جاری با اشاره به تلاش‌های ایران برای ساخت واکسن کرونا گفته بود واکسن ساخت ایران به‌زودی وارد فاز کارآزمایی بالینی می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا