ایران

نماینده خامنه‌ای در کیهان: وارد زندگی خصوصی پناهیان و اینکه فلان خانه را از کجا آورده، نشوید

در پی افشای اسنادی از نحوه دستیابی علیرضا پناهیان به املاک ده‌ها میلیارد تومانی، نماینده علی خامنه‌ای در کیهان طی یادداشتی در این روزنامه از نیروهای حزب‌اللهی و کسانی که «دوستان انقلاب» نامید، خواست وارد زندگی خصوصی پناهیان و این‌که «فلان خانه را از کجا آورده»،  نشوند چون او «کارنامه درخشانی در خدمت به اسلام و انقلاب» دارد.

این نخستین واکنش یکی از منصوبان و نزدیکان خامنه‌ای به افشای اسنادی است که نحوه دستیابی پناهیان، روحانی و واعظ نزدیک به علی خامنه‌ای، به املاک ده‌ها میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

کمتر از یک هفته قبل، یاشار سلطانی روزنامه‌نگار ابتدا اسناد شراکت علیرضا پناهیان با صاحب یک شرکت مواد غذایی بر سر ملکی چند ده میلیارد تومانی را منتشر کرد و پس از آن اسناد دیگری را که نشان می‌دهد  واعظ محبوب خامنه‌ای سال ۹۱ زمینی در سعادت آباد تهران با ارزش چند ده میلیارد تومان را به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از یک ایرانی مقیم فرانسه خریداری کرده است.

بیت و دفتر خامنه‌ای که پناهیان از جمله سخنرانان دائمی مراسم مذهبی آن در سال‌های اخیر بوده است تاکنون به این افشاگری‌ها به‌طور مستقیم واکنش نشان نداده است ولی واکنش حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان، بی‌ارتباط با واکنش احتمالی دفتر رهبر نظام تهران نیست.

نماینده خامنه‌ای در کیهان، اسناد منتشر شده درباره نحوه دستیابی پناهیان به املاک چند ده میلیارد تومانی را «شایعه» خوانده، از او به عنوان «برادر عزیز» نام برده و افزوده که به دلیل «شخصیت پاک و فداکار» پناهیان، درباره اسناد منتشرشده «نیازی به پاسخ نبود».

شریعتمداری، در حالی بر عدم ورود به زندگی خصوصی این واعظ نزدیک به خامنه‌ای تاکید کرده که خود، در سه دهه ‌گذشته به‌نمایندگی از علی خامنه‌ای در روزنامه مصادره شده کیهان بارها اتهاماتی را در خصوص زندگی شخصی روشنفکران، فعالان سیاسی و اجتماعی منتشر کرده است.

دکمه بازگشت به بالا