حقوق بشر

احضار مجدد نازنین زاغری به دادگاه انقلاب با کیفرخواست جدید

شش ماه پیش از پایان حبس نازنین زاغری رتکلیف، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی کیفرخواست جدیدی به او ابلاغ کرده است. کیفرخواست جدید به معنای اتهام جدید دادگاه انقلاب علیه این شهروند دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی است.

در فضایی که موضوع تسریع آزادی نازنین زاغری از سوی رسانه‌های بریتانیا مطرح شده بود. اکنون، قوه قضاییه جمهوری اسلامی با طرح اتهام جدیدی علیه زاغری، او را به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی احضار کرده و کیفرخواست جدیدی را به او ابلاغ نموده است.

خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی، خبر طرح کیفرخواست جدیدی علیه نازنین زاغری-راتکلیف را روز سه‌شنبه ۱۸ شهریور منتشر ساخت.

بر اساس این خبر، دادگاه انقلاب اسلامی نازنین زاغری و وکیل او را احضار کرده و کیفرخواست پرونده جدیدی را به آن‌ها ابلاغ کرده است.

مضمون اتهام جدیدی که قوه قضاییه جمهوری اسلامی متوجه این شهروند ایرانی-بریتانیایی کرده است، روشن نیست؛ اما گفته می‌شود که وکیل نازنین زاغری در حال حاضر سرگرم بررسی پرونده جدید کیفرخواست علیه موکل خود می باشد

روزنامه گاردین روز چهارم سپتامبر با انتشار گزارشی به نقل از بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، خبر از تلاش مجدد بریتانیا برای آزادی نازنین زاغری داده بود.

گفته شده است که بن والاس با ارسال نامه‌ای خطاب به وکلای خانواده زاغری-راتکلیف به آن‌ها گفته است که بریتانیا با پذیرش پرداخت بدهی خود به ایران، در راستای تسریع آزادی نازنین زاغری تلاش خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا