جهان

معاون رئیس جمهوری افغانستان از سوءقصد در کابل جان سالم به در برد

امرالله صالح، معاون رئیس جمهوری افغانستان صبح چهارشنبه از یک سوءقصد در کابل جان سالم به در برد. در این حمله که با بمب کنارجاده‌ای در مسیر حرکت آقای صالح انجام شد، دست‌کم ۲۰ نفر مجروح و چهار نفر از محافظانش کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است؛ اما این حمله در آستانه برگزاری مذاکرات بین‌افغان در دوحه قطر صورت می گیرد.

آقای صالح تاکنون از چندین سوءقصد جان سالم به در برده است. سال گذشته در یکی از این سوءقصدها ۲۰ تن از کارکنان دفتر او کشته شدند.

رویترز می‌نویسد در روزهای گذشته دیپلمات‌ها و مقامات دولت افغانستان هشدار داده بودند که خشونت‌ها به روند اعتمادسازی در مذاکرات بین‌افغان در دوحه قطر لطمه می‌زند.

در اینگونه حملات تروریستی، همواره ایران و پاکستان دو متهم ردیف اول هستند؛ زیرا این دو همسایه، از برقراری صلح در افغانستان بیشترین خطر را احساس می کنند و تا کنون به گفته مقامات افغان، در حد توان برای ایجاد تنش در آن کشور کوشیده اند؛ چه این کوشش‌ها حمایت از مخالفان مسلح حکومت مرکزی افغانستان باشد و چه ترور و انفجار و دامن زدن به اختلافات مذهبی.

دکمه بازگشت به بالا