اهل سنت

ادامه فشارها بر امام جمعه اهل سنت اسالم به‌دلیل تاکید بر جرم‌انگاری اهانت به مقدسات اهل سنت

پس از آنکه استاد یونس فاروقی، امام جمعه مسجد حاج شیخ بلال فاروقی شهر اسالم به دلیل پاسخ به توهین‌های شایان مصلح، مداح فوتبالیست، به ۴۰ ضربه شلاق، ۸ ماه حبس و ۱ سال خلع لباس محکوم شد، حال منابع آگاه به شبکه کلمه خبر داده‌اند که فشارهای امنیتی بر خانواده‌ی این چهره‌ی مذهبی اهل سنت گیلان به‌طرز شدیدی افزایش یافته است.

بر پایه‌ی گزارش‌های دریافتی از اسالم، ‌اطلاعات سپاه، با تحت فشار قرار دادن ائمه جمعه اهل سنت تالش و حوزه علميه محمديه، در تلاش است تا احکام صادرشده علیه استاد يونس فاروقى را دستاویز خلع این چهره مذهبی اهل سنت گیلان از امامت جمعه‌ در مسجد حاج شیخ بلال فاروقی شهر اسالم قرار دهد.

چند منبع آگاه به شبکه کلمه گفته‌اند که اطلاعات سپاه، همچنین خانواده استاد یونس فاروقی را تحت فشار قرار داده تا مطابق خواسته‌ی نهادهای امنیتی، امام جمعه معرفی‌شده از سوی نهادهای مذهبی حکومت برای این مسجد اهل سنت را بپذيرند.

بر پایه‌ی گزارش‌های رسیده به شبکه کلمه که مورد بررسی و راست‌آزمایی قرار گرفته، نیروهای اطلاعات سپاه، با هدف تسریع در تحمیل خواسته‌های خود بر جامعه‌ی اهل سنت اسالم، استاد یونس فاروقی را به‌منظور اجراى احكام صادره تحت تعقیب قرار داده‌اند.

قابل ذکر است که پیشتر نیز این چهره مذهبی اهل سنت گیلان، به‌دنبال اظهاراتش در پاسخ به یک مداح موهن، به‌طور مکرر به وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

کنشگران و چهره‌های مذهبی اهل سنت ایران، با اشاره به فتوای علی خامنه‌ای مبنی بر تحریم اهانت به مقدسات اهل سنت، روند فشارها بر استاد یونس فاروقی و دیگر روشنگران مذهبی اهل سنت را در تعارض با «فتوا و تقیه‌ی سیاسی- مذهبی رهبر نظام تهران» عنوان کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا