حوادث

مسمومیت ۱۲۰ نفر با آب آشامیدنی در روستای شیخ‌صله کرمانشاه

یدالله شکری،‌ فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی، از مسمومیت دست‌کم تعداد ۱۲۰ نفر با آب آشامیدنی در روستای «شیخ صله»، خبر داده‌است؛ از این میان حداقل ۳۱ نفر شامل ۲۴ کودک در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

این مقام دولتی اشاره‌ای به علت اصلی این مسمومیت نکرد و تنها گفت: «مسئولان و کارشناسان شبکه بهداشت و شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مشغول بررسی و رفع مشکل آب روستای شیخ‌صله هستند.»

همزمان، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفته «به احتمال قوی» مسمومیت به دلیل «آلودگی آب» بوده است.

در همین زمینه فریبا ویسی، رییس بیمارستان «دکتر محمد کرمانشاهی»، اعلام کرد ۲۴ کودک مسموم‌شده روستا در این بیمارستان پذیرش شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

به گفته ویسی،‌ پذیرش افراد مسموم در  ساعت‌های اولیه بامداد سه‌شنبه صورت گرفت. رییس این بیمارستان فوق تخصصی اشاره کرد که پس از پذیرش افراد مسموم در این مرکز درمانی وضعیت «بحرانی» اعلام شده است.

روستای شیخ‌صله از روستاهای مرزی کشور در همسایگی عراق است که در شهرستان ثلاث باباجانی قرار داد. جمعیت این روستا دو هزار و ۵۰۰ نفر است.

ثلاث‌باباجانی و روستاهای آن از جمله شیخ‌صله پیشتر در اثر زلزله آبان سال ۱۳۹۶ دچار آسیب‌‌های فراوانی شده بود. در پی این زلزله دست‌کم ۶۲۰ نفر جان باخته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ نفر مصدوم شدند. همچنین زیرساخت‌های این مناطق نیز دچار اختلال شد.

به دلیل تخریب بسیاری از منازل مسکونی این شهرستان در زلزله تا مدت‌ها ساکنان آسیب‌دیده آن و همچنین مراکز عمومی از جمله مدارس در کانکس مستقر شده بودند.

دکمه بازگشت به بالا