ایران

نماینده سردشت: چهار جوانی که مرزبانی کشته بود کولبر بودند

پیش از این فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی اعلام کرده بود که نیروهای مرزبانی در منطقه مرزی سردشت «چهار نفر از متجاوزان مرزی» را کشته‌اند. اکنون نماینده سردشت در مجلس و خانواده قربانیان گفته‌اند که این چهار نفر «متجاوز مرزی» نبودند و تنها برای یک لقمه نان کولبری می‌کردند.

صبح روز دوشنبه دهم شهریورماه امسال چهار جوان در ۵ کیلومتری مرز ایران و عراق در نتیجه شلیک نیروهای هنگ مرزی کشته شدند. سردار سرتیپ دوم یحیی حسین‌خانی، فرمانده مرزبانی آذربایجان ‌غربی درباره مرگ این افراد گفته بود که مرزبانان استان با متجاوزان مرزی در ارتفاعات صعب‌العبور و منطقه مرزی ممنوعه سردشت درگیر شده و سه تن از متجاوزان را زخمی کردند و پس از انتقال به بیمارستان به رغم تلاش پزشکان در آن‌جا جان باختند.

کولبری از جمله مشاغل کاذب و مشقت بار در ایران است که شهروندان از فرط فقر و بیکاری به آن رو می آورند و در بسیاری از موارد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بی‌مهابا به سمت سر این شهروندان شلیک می کنند و آنها را عمدا به قتل می رسانند. در موارد بسیاری دیده شده که این کولبران حتی از اقشار باسواد جامعه با مدرک دکترا بوده اند، برخی دیگر نیز برای تامین هزینه دانشگاه خود در ایام تعطیلات به این کار پرخطر و طاقت‌فرسا روی می آورند.

دکمه بازگشت به بالا