ایران

چهارصد هزار دانش‌آموز در استان محروم سیستان و بلوچستان به آموزش مجازی دسترسی ندارد

حمیدرضا درخشانی، مدیرکل آموزش و‌ پرورش سیستان و بلوچستان، گفت  که ۴۰۰ هزار دانش‌آموز این استان به آموزش مجازی دسترسی ندارند.

درخشانی افزود که در حال حاضر از مجموع حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در سیستان و بلوچستان، تاکنون تنها ۳۰۰ هزار نفر در سامانه شاد نام‌نویسی کرده‌ و ۴۰۰ هزار نفر از دسترسی به آموزش مجازی محروم هستند.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش سیستان و بلوچستان دلیل دسترسی نداشتن ۴۰۰ هزار دانش‌آموز این استان به آموزش مجازی را مشکلاتی همچون نبود زیرساخت‌های اینترنت، نداشتن موبایل هوشمند و تبلت و همچنین ناآشنایی والدین و دانش‌آموزان با کار در محیط مجازی، عنوان کرد.

درخشانی درباره «بازگشایی حضوری مدارس» نیز از عدم حضور ۳۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس خبر داد و گفت که در روز اول سال تحصیلی جدید ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان سیستان و بلوچستان در مدارس حاضر شدند.

او نگرانی اصلی در شرایط شیوع کرونا برای حضور دانش‌آموزان در مدارس را متوجه مناطق حاشیه شهرها دانست و گفت که بیشترین جمعیت این استان در مناطق حاشیه‌ای شهر‌های بزرگ از جمله زاهدان، زابل، سراوان، چابهار ساکن هستند و همین مساله سبب تراکم بالای دانش‌آموزان در این مناطق شده است و از سوی دیگر کمبود زیرساخت‌ها و امکانات بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای استان بر نگرانی‌های ما دامن زده است.

دکمه بازگشت به بالا