حقوق بشر

نوید افکاری بار دیگر مورد ضرب و شتم قرار گرفته است

آنطور که مهدی محمودیان، فعال سیاسی در توییترش خبر داده، نوید افکاری، کشتی‌گیر جوان ایرانی، ضمن تماسی کوتاه با خانواده خود، گفته که بار دیگر در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. او خبر داده که نیاز دارد به پزشکی قانونی مراجعه کند، اما “زندان از تحویل برگه شکایت خودداری کرده است.

حسن یونسی، وکیل برادران افکاری، خواهان رسیدگی سریع مقام‌های مسئول شده است.

اخیرا صدا و سیما و برخی رسانه‌های وابسته به نهادهای قدرت فیلمی پخش کرده‌اند که قرار است حکم اعدام نوید افکاری را توجیه کند. محور اصلی این فیلم پرابهام و پرتناقض اعتراف‌هایی است که زیر شکنجه گرفته شده است. در این فیلم، که در آن به بازسازی صحنه‌های ارتکاب جرم و “اعتراف‌های” نوید افکاری اشاره شده، چند نکته سوال برانگیز وجود دارد؛ ساختار این فیلم به سناریوی صدها مورد مشابه شبیه است که از فرط تکرار نخ‌نما شده و در آن موارد پرتناقض و خلاف دیگر شواهد موجود، بسیار به چشم می‌خورد.

نوید افکاری، کشتی‌گیر سرشناس و از معترضان به گرانی بنزین، هفتم شهریورماه به اتهام قتل یک بسیجی به اعدام و دو برادرش به زندان‌های دراز مدت محکوم شده‌اند. انتشار این خبر با موج گسترده‌ای از اعتراض در رسانه‌های خارج و فضای مجازی روبرو شد و برخی شخصیت‌های سرشناس و نهادهای بین‌المللی خواستار لغو این احکام شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا