حقوق بشر

مدارک علیه نوید افکاری، معترض محکوم به اعدام، مخدوش است

دادگاه انقلاب شیراز، نوید افکاری سنگری، از بازداشتی‌های اعتراضات معیشتی مرداد ۱۳۹۷ را به اتهام قتل یک مامور حراست به اعدام محکوم کرده است.

نوید افکاری کشتی‌گیر و کارگر گچ‌بری از معترضان مرداد ۱۳۹۷ است که حکم اعدام گرفته است.

نوید افکاری گرفتار پرونده امنیتی قتل یک مامور حراست به نام حسن ترکمان شده است. هم نوید و هم فعالان حقوق بشری می‌گویند که نوید بی‌گناه است و زیر شکنجه اقرار کرده است.

گروه‌ها و فعال‌های حقوق بشری می‌گویند پرونده قتل پاپوشی است که قوه قضاییه برای نوید افکاری سنگری و برادرانش درست کرده است

مهدی محمودیان، عضو کمیته اطلاع‌رسانی جبهه مشارکت و انجمن دفاع از حقوق زندانیان که پیش از این نیز در مورد حقوق زندانیان سیاسی افشاگری‌های کرده نوشت که هزار صفحه از پرونده قوه قضاییه علیه نوید افکاری را خوانده و بر این اساس اعلام می‌کند که ادعای خبرگزاری رسمی این قوه (میزان) که نوشته است که اتهام قتل بر اساس فیلمی است که نوید را در حین ارتکاب قتل نشان می‌دهد، دروغ است.

همچنین حسن یونسی – وکیل دادگستری و فعال اجتماعی و فرزند وزیر اطلاعات کابینه محمد خاتمی – نوشته که قوه قضاییه هیچ فیلمی از لحظه ارتکاب جرم در زمان قتل حسن ترکمان کارمند حراست اداره آبفا، ندارد. یونسی یک روز پس از این توییت نوشت که وکالت نوید و برادرانش را به عهده گرفته است. او همچنین نوشت که توضیحات بیشتری دارد که به زودی منتشر خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا