ایران

مصطفی معین، روحانی را به «اظهارات ضد و نقیض» درباره کرونا متهم کرد

دکتر مصطفی معین، رئیس شورای عالی نظام پزشکی ایران، حسن روحانی رئیس جمهور این کشور را به “اظهارت ضد و نقیض” درباره مساله مربوط به همه گیری ویروس کرونا متهم کرده و گفته با این رویکرد “جامعه، به ویروس مخربِ بی‌اعتمادی و جدی‌نگرفتن کرونا دچار شد”.

مصطفی معین در سال ۱۳۸۴ نامزد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری بود و در دو دوره اخیر انتخابات هم از نامزدی حسن روحانی حمایت کرده بود.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران همزمان رئیس ستاد ملی مقابله با کروناست.

تصمیمات رئیس جمهور ایران در ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می شد که یک نهاد اضطراری است که به جز برخی اعضای دولت، با حضور مقام‌های ارشد نظامی و قضایی تشکیل می‌شود و مصوبات آن در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی و لازم الاجراست.

در حالی که مخالفت های جدی از سوی کارشناسان با برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم وجود داشت و چنین برنامه هایی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا توصیف شده بود، ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت خاصی برای برگزاری عزاداری ها اعمال نکرد.

آقای معین گفته است “در همین روزهای پایانی دهه اول محرم، به دلیل تاکید بر انجام عزاداری‌ها بدون آنکه امکان رعایت فاصله‌گذاری و رعایت درست توصیه‌های بهداشتی باشد و بدون اعمال قاطعیت قانونی و ممنوعیت سفر به شمال کشور از سوی دولت و نیز به دلیل بی‌اعتمادی مردم، سیل مسافران با وجود وضعیت قرمز در تهران و در استان‌های شمالی، به سمت گیلان و مازندران و گلستان سرازیر شد و باید منتظر امواج جدید و پرمخاطره کرونا به فاصله چند هفته آینده در اواخر شهریور و مهر و پاییز باشیم”.

گفتنی است: در حال حاضر نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران سه رقمی است.

دکمه بازگشت به بالا