پزشکی و سلامت

کمبود تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی در بیمارستان‌های ایران

جلیل کوهپایه‌زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، تایید کرد تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی مورد نیاز برای بیمارستان‌ها تامین نشده است.

کوهپایه‌زاده  در این‌باره تصریح کرد: هیات امنای ارزی، تجهیزات مورد نیاز از جمله دستگاه تعبیه هوا و سی‌تی‌اسکن را تامین نکرده‌اند.

او افزود: «متاسفانه ما در این زمینه دریافتی مناسبی نداشتیم، به ویژه این مشکل در بیمارستان‌های تازه‌تاسیس قابل توجه است.»

پیش از این حسن روحانی و سعید نمکی،‌ رییس‌جمهور و وزیر بهداشت،‌ کمبودهای بهداشتی در بحران کرونا را رد کرده بودند. روحانی گفته بود «همه چیز به وفور»‌ وجود دارد و نمکی هم از «جایگاه ممتاز» ایران در این زمینه سخن گفته بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه به کاهش ۵۰ درصدی درآمد بیمارستان‌ها در دوره بحران کرونا اشاره کرد و گفت:‌ «۱۰ درصد از تعهدات بیمه‌ها در دوران کرونا احصاء نشده است.»

او همچنین کمبود نیروی انسانی را تایید کرد و افزود:‌ «توجه به افزایش مجوز جذب نیروی انسانی جهت بیمارستان‌های تازه‌تاسیس و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی حائز اهمیت است.»

پیش از این سازمان نظام پزشکی ایران نیز کمبود تخت‌های آی‌سی‌یو به دلیل تغییر الگوی مراجعه بیماران مبتلا به کرونا را تایید کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا