حقوق بشر

نامه زندانیان فشافویه به دادستان تهران: کرونا در زندان شیوع پیدا کرده است

۶۰ نفر از زندانیان سیاسی و محکومان اعتراضات آبان ماه ۹۸ در فشافویه، در نامه‌ای خطاب به دادستان تهران، نسبت به شیوع کرونا در تعدادی سالن‌های این زندان اظهار نگرانی کرده و خواستار حضور دادیار ناظر بر زندان‌ها شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این افراد با اشاره به دستورالعمل رئیس قوه قضاییه مبنی بر صدور مجوز مرخصی اضطراری به زندانیان، به دلیل خطر ویروس کرونا، گفته‌اند که پی‌گیری خانواده‌های آنها برای گرفتن مرخصی بی‌نتیجه مانده است.

اعتراضات آبان ‌ماه پارسال که گران شدن قیمت بنزین جرقه آن را زد، منجر به سرکوب خونین معترضان توسط نیروهای امنیتی و انتظامی ایران شد به طوری که برخی گزارش‌ها از بازداشت هفت هزار نفر از معترضان حکایت دارد.

پیش از این کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گزارش داده بود که بیش از ۳۰۰ زندانی اعتراضات آبان ۹۸ در زندان فشافویه هستند.

زندانیان سیاسی و محکومین اعتراضات آبان‌ماه در نامه‌ای خطاب به «علی القاصی مهر» دادستان تهران، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در برخی از سالن‌های تیپ ۵ زندان تهران بزرگ و پیگیری‌های مستمر و بی‌نتیجه خانواده زندانیان، خواستار حضور امین وزیری دادیار ناظر بر زندان در محل تیپ ۵ این زندان شدند.

در هفته‌های اخیر گزارش‌های زیادی از شیوع کرونا در زندان‌های ایران، خصوصا در بخش محکومین سیاسی و مدنی منتشر شده است.

دکمه بازگشت به بالا