پزشکی و سلامت

کرونا در ایران؛ روحانی دستور خرید واکسن کرونا را داد، ۱۰۹ طی یک روز جان باختند

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۱۶۲۴ مورد جدید کرونا در شبانه‌روز گذشته و فوت ۱۰۹ نفر در این مدت خبر داد.

بدین ترتیب، شمار جانباختگان کرونا در کشور به ۲۱هزار و ۵۷۱ تن رسید.

با این حال ۱۳ استان ایران هم‌چنان در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار قرار دارند.

اکنون حسن روحانی با توجه به خبر دستیابی برخی کشورها به واکسن کرونا از وزیر بهداشت درخواست کرده تا هر چه سریع‌تر برای خرید آن اقدام کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران دیروز در گفت‌وگو با وزیر بهداشت از او خواست تمهیدات لازم برای جلوگیری از “خستگی و فرسودگی” کادر درمانی را در دستور کار قرار دهد و در صورت لزوم نسبت به آموزش سریع‌تر نیروهای جدید و جایگزینی آنها اقدام نماید.

با گذشت بیش از شش ماه از تائید رسمی شیوع کرونا در ایران بسیاری از مسئولان نسبت به فرسودگی کار درمان ابراز نگرانی کرده و از شهروندان خواستار رعایت دقیق‌تر توصیه‌های بهداشتی شده‌اند.

با این وجود جمهوری اسلامی هرگز از برگزاری تجمعات و مراسم هایی حکومتی و نمادین کوتاه نیامده و در آخرین اقدام ضد دستورالعمل های بهداشتی، از شهروندان خواسته تا محرم امسال را هرچه با شکوه تر برگزار کنند.

از طرفی دیگر شهروندان بی اعتماد به مسئولان و سرخورده از سیاستگذاری های غلط حکومتی، علی‌رغم بالا رفتن آمار فوتی های کرونا در ایران، بار و بندیل سفر را بسته اند، طوریکه به گفته روزنامه همشهری، طی تعطیلات روزهای اخیر نزدیک به چهار میلیون نفر از مردم اقدام به سفر کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا