ایران

وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به خامنه‌ای: «اراذل و اوباش تو» ۱۵۰۰ ایرانی را کشتند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه در توییتی به اظهارات توییتری علی خامنه‌ای رهبر ایران در باره تظاهرات آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین، پاسخ داده و قتل ۱۵۰۰ معترض ایرانی توسط نیروهای بسیج وامنیتی وابسته به او در آبان سال گذشته را به او یادآوری کرد.

در این یادداشت توییتی وزارت خارجه آمریکا آمده است: «اوباش و اراذل خامنه‌ای نوامبر سال گذشته ۱۵۰۰ نفر را در خیابان‌های ایران کشتند. دستکم ۲۳ نفر از آنها کودک بودند. آنها شایسته داشتن آزادی و آینده بودند، نه گلوله‌های نیروهای بسیجی».

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، در پاسخ به توییت‌های رهبر ایران که در حساب توییتری‌اش به زبان انگلیسی به شورش‌های شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین آمریکا اشاره کرده بود، بیان شد.

خامنه‌ای در حساب توییتر خود نوشته بود: «وقتی جوانان آمریکایی به خیابان‌ها می روند، آنها نمی‌توانند مطمئن باشند که در معرض شلیک آتش از سوی یک دیوانه‌ای قرار نگیرند و کشته نشوند».

گفتنی‌ست نظام تهران، با گذشت نزدیک به یک سال از اعتراضات سال گذشته در ایران، تا کنون آماری رسمی از کشته‌شدگان و بازداشتی‌ها منتشر نکرده است.

دکمه بازگشت به بالا