خاورمیانه

اپوزیسیون سوریه از قدرت‌های جهانی خواست به آتش‌بس پایدار کمک کنند

تشکل اصلی اپوزیسیون سوریه در پی برگزاری مذاکرات مورد حمایت سازمان ملل، از قدرت‌های جهانی خواست تا به برپایی آتش‌بس سراسری، برای آن‌که مسیر گذار سیاسی هموار شود، یاری برسانند.

به گزارش رویترز؛ هادی بحره، رئیس پیشین «ائتلاف ملی برای انقلاب و مخالفین سوریه» و از روسای کمیته قانون اساسی سوریه، این درخواست را پس از نشست یک هفته‌ای در ژنو مطرح کرده‌است.

«کمیته قانون اساسی سوریه» ۴۵ عضو دارد و از نمایندگان دولت بشار اسد، مخالفان او، همچنین نمایندگان جوامع مدنی این کشور تشکیل شده و هدف آن طرح‌ریزی قانون اساسی تازه‌ای‌ست که در نهایت به انتخاباتی تحت نظارت سازمان ملل بیانجامد.

هادی بحره گفته است: تا زمانی که یک آتش‌بس سراسری در سوریه برپا نشود، روند سیاسی در بن‌بست باقی خواهد ماند.

این عضو ارشد کمیته قانون اساسی سوریه تاکید کرده این وظیفه جامعه بین‌المللی و کشورهای حامی طرف‌های مختلف در سوریه‌ است تا مسیر اجرای آتش‌بس پایدار را هموار سازند.

ایران و روسیه از مهم‌ترین حامیان اسد هستند و شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم تهران، مانند حزب‌الله لبنان نیز در جنگ داخلی سوریه نقش عمده‌ای ایفا کرده‌اند.

حمایت تهران از رژیم بعثی دمشق، با هزینه‌های سنگین اقتصادی همواره بوده و بارها در تظاهرات مردمی در ایران، مورد اعتراض قرار گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا