ایران

طرح ۵۰ نماینده: شهرداری برایمان دفاتر نمایندگی بسازد، دیوان محاسبات خودرو اجاره کند

۵۰ نماینده مجلس طرحی را تهیه کرده‌اند که در صورت تصویب آن شهرداری‌ها موظف به ساخت دفتر برای نمایندگان و دفاتر دیوان محاسبات موظف به اجاره خودرو برای آنان خواهند شد. اجاره بهای این دفاتر از سوی مجلس پرداخت خواهد شد.

بر اساس این طرح، شهرداری‌ها در مراکز حوزه انتخابيه موظف می‌شوند با استفاده از بودجه خود و يا تسهيلات  بانک ملی ايران و با استفاده از زمين‌های دولتی، به ازای هر نماينده يک آپارتمان و يا ويلای ۱۵۰ متری بسازند.

بر اساس این طرح، همچنین ادارات کل ديوان محاسبات در استانها مکلفند در روزهای حضور نماينده در حوزه انتخابيه، از آژانس‌ها برای نماینده یک خودرو اجاره کنند.

این طرح در حالی تهیه شده که دیوان محاسبات نهاد نظارتی زیر نظر مجلس است و در وظایف آن انجام اقدامات اجرایی پیش‌بینی نشده است.

موضوع حقوق و مزایای پرداختی به نمایندگان بارها خبرساز شده است. بخشی از حقوقی که نمایندگان دریافت می کنند بابت هزینه‌های دفتر است. در همین حال طراحان این طرح اعلام کرده اند که پرداخت هزینه دفاتر به نمایندگان باعث «جوسازی علیه نمایندگان و مجلس» می‌شود.

در ابتدای مجلس یازدهم حسین جلالی، نماینده رفسنجان، اعلام کرده بود که ۲۳۱ میلیون تومان به حساب او واریز شده که  ۱۱ میلیون تومان حقوق،۲۰۰ میلیون تومان رهن مسکن و ۲۰ میلیون تومان هزینه‌های نمایندگی است.

دکمه بازگشت به بالا