تازه‌های سیاسی

شعار معترضان روسیه در حمایت از رهبر مخالفان کرملین: پوتین چای بخور

هزاران نفر از مردم خاباروفسک، واقع در شرق روسیه، بار دیگر به خیابان‌های این شهر آمدند و علیه سیاست‌های ولادیمیر پوتین در این منطقه و همچنین مسمومیت احتمالی الکسی ناوالنی با دستور کرملین، تظاهرات کردند.

معترضان در تظاهرات روز شنبه هشتم شهریور، با اشاره به ماجرای بیماری ناوالنی، رهبر مخالفان حکومت پوتین شعار ‌دادند: «پوتین، چای بخور».

چند روز پیش، ناوالنی ۴۴ ساله پیش از آن که سوار هواپیما شود، در کافه فرودگاهی در روسیه چای نوشید و سپس هوشیاری خود را از دست داد. او اکنون در آلمان در حالت کمای مصنوعی قرار دارد.

کیرا یارمیش سخنگوی ناوالنی در توییتی نوشت: «ما فرض را بر این قرار دادیم که چیزی در چای الکسی ریخته شده و او را مسموم کرده‌اند چون در تمام طول صبح فقط آن چای را نوشیده بود.»

اعتراضات مردم خاباروفسک که بیش از شش هزار کیلومتر با مسکو فاصله دارد، از نزدیک به دو ماه پیش و با بازداشت سرگئی فورگال، استاندار پیشین این منطقه به اتهام قتل آغاز شد و به صورت هفتگی ادامه دارد.

فورگال از حزب رقیب حزب حاکم روسیه، توانسته بود در انتخابات دو سال پیش در این منطقه پیروز شود.

معترضان اتهام علیه او را «سیاسی» می‌دانند و خواستار آزادی‌اش هستند. اما پوتین با رد این درخواست، استاندار جدیدی را برای این منطقه منصوب کرده است.

دکمه بازگشت به بالا