ایران

مرکز آمار ایران: قیمت کالاها و خدمات مصرفی بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است

مرکز آمار ایران اعلام کرد قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای ایرانی در مرداد سال جاری در مقایسه با سال قبل بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بر همین اساس شاخص قیمت خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در دوازده ماه منتهی به سال جاری بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته. در گروه عمده‌ی «خوراکی‌ها، و آشامیدنی‌ها» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «چای، قهوه و سایر نوشیدنی‌ها» (انواع نوشابه و دوغ پاستوریزه)، و گروه «شیر، پنیر و تخم‌مرغ» (خامه، پنیر پاستوریزه، شیر پاستوریزه و ماست پاستوریزه) است.

در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»، گروه «مبلمان و لوازم خانگی» (ماشین لباسشویی، یخچال فریزر و ظروف آشپزخانه)، گروه «حمل و نقل» (قیمت انواع خودرو) و گروه «تفریح و فرهنگ» (دوربین عکاسی، قطعات کامپیوتر، دوچرخه بچه‌گانه، لپ‌تاپ) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

نظام تهران، با هزینه‌کردهای سنگین و ماجراجویی‌های غیرعادی تحت عنوان مقاومت، با تحریم و چالش‌های اقتصادی گسترده مواجه شده است. فساد سیستماتیک در ایران نیز از مهم‌ترین عوامل بحران اقتصادی در کشور، عنوان می‌شود. با این حال؛ فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفته است: مبلغ ۸۰ هزار میلیارد تومان اختلاس در ۱۰ سال گذشته، «رقمی نیست.»

دکمه بازگشت به بالا