تازه‌های سیاسی

افشای ابعاد تازه‌ای از شکنجه و آزار زنان یمنی به‌دست زینبی‌های آموزش‌دیده توسط سپاه

سازمان مبارزه با تجارت انسان در یمن خبر داده که تا کنون گزارش‌هایی درباره ناپدید شدن ۱۲۰ زن در صنعاء دریافت کرده و بیشتر این زنان در اداره آگاهی این شهر، تحت کنترل شورشیان حوثی نگهداری می‌شوند.

انجمن مادران ناپدیدشدگان اجباری هم در دو سال گذشته، گزارش‌ها از ناپدید شدن ۱۴۴ زن و ربوده شدن آنها از سوی پیکارجویان حوثی در صنعاء و دیگر استان‌های تحت کنترل آنها را تایید کرده است.

حوثی‌ها برای شکنجه زنان زندانی از گروهی شکنجه‌گر تحت عنوان «زینبی‌ها» استفاده می‌کنند که توسط حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران ایران آموزش‌های نظامی و سرکوب دیده‌اند.

عائشه محمد، یکی از زنان یمنی است که از سوی حوثی‌ها بازداشت و در زندان‌های مخوف و سری آنها تحت شکنجه و آزار زینبی‌ها قرار گرفت.

او فاش کرده که حوثی‌ها یک ساختمان مسکونی در خیابان تعز شهر صنعاء را به زندانی سری تبدیل کرده و ده‌ها تن از زنان فعال را در آنجا نگهداری کرده و به دور از چشم نهادهای حقوق بشری بین‌المللی و رسانه‌ها آنها را تا سرحد مرگ شکنجه می‌دهند.

این فعال یمنیِ حقوق زنان، با ارائه‌ی جزئیاتی از دوران بازداشت و شکنجه خود خود به‌دست شکنجه‌گرانِ گردان زینبی‌ها، از تلاش حوثی‌ها برای اخذ اعترافات تلویزیونی، خبر داده است؛ موضوعی که در ایران نیز از سوی ماموران امنیتی، رواج فراوانی داشته است.

دکمه بازگشت به بالا