ایران

درگیری خشونت‌آمیز پلیس با مردم روستای ابوالفضل در اهواز

در پی انتشار خبرهایی از درگیری خشونت‌آمیز مأموران انتظامی با اهالی روستای «ابوالفضل» در حومه اهواز، فرمانده انتظامی اهواز تیراندازی مأموران به مردم را تکذیب کرد، اما گفت «عوامل انتظامی جهت جلوگیری از ادامه درگیری جمعیت را متفرق کردند».

محسن دالوند، فرمانده انتظامی اهواز گفته که ویدئوهای منتشرشده از شلیک مأموران به اهالی این روستا «ساختگی و جوسازی خبری در فضای مجازی» است.

این در حالی است که تصاویر و ویدئوهای منتشرشده از درگیری در این روستا نشان می‌دهد که برخورد نیروهای پلیس با اهالی معترض روستا «شدید و همراه با تیراندازی» بوده و شماری از اهالی با گلوله‌های ساچمه‌ای زخمی شده‌اند.

ساکنان روستای ابوالفضل با حدود ۳۰۰ خانوار مدعی‌اند سندی دارند که نشان می‌دهد نزدیک به ۴۰ سال است در این محل زندگی می‌کنند، «اما بنیاد مستضعفان خود را مالک زمین آن‌ها معرفی کرده و مانع ارائه خدمات و کد روستایی به محل سکونت‌شان می‌شود».

در مقابل، معاون دادستان اهواز از وضعیت زمین‌های این روستا به‌ عنوان «زمین‌خواری» یاد کرده و خواهان جلوگیری از آن شده است.

بنیاد مستضعفان که مدعی مالکیت زمین‌های روستای ابوالفضل در حومه اهواز است، از بزرگ‌ترین مؤسسات اقتصادی ایران است که رئیس آن را رهبر نظام انتخاب می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا