ایران

ادعاهای تازه حسن روحانی: برق برای بیش از ۳۰ میلیون ایرانی و درمان کرونا برای همه رایگان است

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران چهارشنبه ۵ شهریور سخنان خود در جلسه هیأت دولت را ابتدا با وقایع صحرای کربلا آغاز کرد و سپس به برق مجانی رسید و ادعا کرد که دولت او آرزوی ۴۲ ساله میلیون‌ها ایرانی را برآورده کرده است. روحانی گفت: آنهایی که برقشان کم‌مصرف است از تخفیف صددرصد برخوردار خواهند شد. یعنی کسانی که برق کمی مصرف می‌کنند، برق برایشان مجانی شد.

روحانی سپس مدعی شد که تعداد شهروندان با برق مجانی یک میلیون و دو میلیون نفر هم نیست؛ بلکه برق بیش از ۳۰ میلیون نفر مجانی شده است. رئیس جمهوری اسلامی همچنین ادعا کرد که درمان کرونا در ایران رایگان است.

این ادعاها درحالی مطرح می شوند که  بهای یک بسته داروی رمدسیویر در ایران ۴۰ میلیون تومان است. به این ترتیب اگر فردی به موارد حاد کرونا مبتلا شود، ماهانه می‌بایست علاوه بر تامین مخارج کمرشکن بیمارستان، دست‌کم ۸۰ میلیون تومان برای تهیه دارو هزینه کند. روحانی همچنین گفت: «یک جای دنیا را پیدا کنید که در آن درمان کرونا تمامش مجانی باشد.

حرف های بی سند آقای روحانی در شرایطی مطرح می شوند که پیشتر روزنامه “جام جم” گزارش مفصلی از وضعیت درمان بیماران مبتلا به کرونا در ایران تهیه کرده و این گزارش را داستان “همه کسانی” خوانده که سال‌ها حق بیمه پرداخته‌اند، ولی “در یکی از حساس‌ترین برهه‌های زندگی خود به چشم دیده‌اند که بود و نبود این دفترچه‌ها تقریبا یکی است”.

روایان که بیمار یا همراه بیمار مبتلا به کرونا بوده‌اند، شرح داده‌اند که شرکت‌های بیمه خدمات درمانی حتی هزینه آزمایش خون و اسکن ریه را هم به طور کامل پرداخت نمی‌کنند، چه رسد به درمان کامل بیماری.

دکمه بازگشت به بالا