ایران

اعلام آمادگی ایران برای ساخت ۸ هزار واحد مسکونی در سوریه

ابراهیم محمودزاده، معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح ایران در جریان دیدار با سهیل عبداللطیف، وزیر خدمات عمومی و مسکن سوریه، تاکید کرد که ایران آمادگی دارد دست‌کم هشت هزار واحد مسکونی برای «تامین اجتماعی و جوانان سوریه» بسازد.

دو طرف در این دیدار که در دمشق انجام شد بر حضور ایران در ساخت واحدهای مسکونی برای بخش «تامین اجتماعی و منازل برای جوانان سوریه»  و طرح‌های توسعه عمرانی دیگر مذاکره کردند.

سهیل عبداللطیف، وزیر خدمات عمومی و مسکن سوریه، اظهار داشت: قرار است هیات ایرانی مذاکرات فنی را با مسئولان «سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری املاک» و «سازمان کل مسکن» سوریه انجام دهد.

ابراهیم محمودزاده، معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح ایران، نیز گفت که پس از این گفت‌وگوها، زمان‌بندی اجرای این طرح‌ها مطابق با تکنولوژی‌های ساخت و ساز سریع و با هزینه کم و صرفه اقتصادی بالا تعیین می‌شود.

اعلام آمادگی ایران برای ساخت حداقل ۸ هزار واحد مسکونی در سوریه، در حالی‌ست که به‌رغم وعده‌ی آیت‌الله خمینی برای ساخت مسکن در ایران، در کنار آب و برق مجانی؛ اما موضوع مسکن همچنان یکی از مهم‌ترین چالش‌های اجتماعی و اقتصادی مردم در کشور است.

دکمه بازگشت به بالا