ایران

سازمان انرژی اتمی ایران: انفجار در تأسیسات نطنز خرابکاری بود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران برای اولین بار تایید کرد که انفجار در تأسیسات هسته‌ای نطنز حاصل “خرابکاری” بوده است. در آستانه دیدار قدرت‌های بزرگ در وین، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه به تهران سفر می‌کند.

بهروز کمالوندی دیروز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه العالم گفت: «در نطنز انفجار خرابکارانه رخ داد، اما جزئیات آن را مسئولان امنیتی در وقت مناسب اعلام خواهند کرد».

کمالوندی تصریح کرد: «بررسی‌های امنیتی خرابکارانه بودن این اقدام را تایید می‌کند و آنچه مسلم است اینکه در نطنز انفجار رخ داده اما این مسئله را که این انفجار چگونه صورت گرفته و با چه موادی انجام شده و جزئیات آن چیست، مسئولین امنیتی در وقت مناسب اعلام خواهند کرد».

در دو ماه گذشته چندین انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات نظامی و صنعتی ایران روی داده که توجه رسانه‌های جمعی و محافل سیاسی را به خود جلب کرده است، از جمله انفجار در نزدیکی تاسیسات پارچین در شرق تهران، انفجار در مرکز توزیع برق شیراز و انفجار و آتش‌سوزی در کلینیکی در شمال تهران.

امروز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد ایران شده است، سفری که وزیر خارجه ایران درمورد آن گفته، این سفر هیچ ربطی به “مکانیزم ماشه” و بازگرداندن تحریم‌های ایران در سازمان ملل متحد ندارد.

دکمه بازگشت به بالا