تازه‌های سیاسی

واکنش کانادا به گزارش ایران: تا پایان تحقیقات در مورد پرواز ۷۵۲ راه طولانی در پیش است

اداره امنیت حمل‌ونقل دولت کانادا در واکنش به‌تازه‌ترین گزارش جمهوری اسلامی در مورد هواپیمای اوکراینی، گفته تا پایان تحقیقات، راهی طولانی در پیش است و «پرسش‌های کلیدی بسیاری مانده که به پاسخ نیاز دارند».

این اظهارات بخشی از واکنش کتی فاکس، رئیس هیئت امنیت حمل و نقل کانادا و اداره دولت کانادا به گزارشی‌ست که روز یک‌شنبه رئيس سازمان هواپیمایی ایران ارائه داد.

رئیس هیئت امنیت حمل و نقل کانادا در بیانیه‌ای گفته است «این [گزارش] نسخه نهایی تحقیقات نیست، بلکه در واقع خلاصه‌ای از محتوای مکالمات و اطلاعات در کابین خلبان و داده‌های پیاده‌شده در ماه پیش در پاریس است».

«انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲»، نهاد مدنی مستقل پیگیری مسائل مربوط به سقوط هواپیما، نیز در بیانیه‌ای گفته است «پرسش مهم ما در این مورد دلایل مربوط به تاخیر در روند پرواز و مکالمات خلبان‌ها در آن یک ساعت، که باید در گزارش لحاظ شود همچنان آشکارا، بی‌پاسخ مانده است».

گفتنی است، تورج دهقانی، رئيس سازمان هواپیمایی ایران، روز دوم شهریور ماه در یک نشست خبری گفت: پس از انفجار موشک اولی که به سوی هواپیمای اوکراینی شلیک شده بود، مسافران در سلامت جسمانی بوده‌اند؛ اما موشک دوم که ۲۵ ثانیه بعد از موشک اول شلیک می‌گردد، منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی و کشته شدن همه سرنشینان آن می شود.

دکمه بازگشت به بالا