تازه‌های سیاسی

رئیس جمهوری آمریکا: به شورای امنیت اطلاع دادیم، ما میخواهیم همه تحریم‌ها علیه ایران بازگردانده شوند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا عصر چهارشنبه ۲۹ مرداد در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت، امروز به وزیر خارجه فرمان دادم به شورای امنیت سازمان ملل اطلاع دهد، ایالات متحده می‌خواهد همه تحریم‌های تعلیق شده این سازمان علیه ایران، که پس از برجام تعلیق شده‌اند، باز گردانده شوند.

پرزیدنت ترامپ ضمن انتقاد دوباره از برجام که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما با تهران حاصل شد گفت، دولت من اجازه نمی‌دهد این وضعیت در مورد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ادامه یابد. وی در ادامه تاکید کرد که «ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.»

او با اشاره به تصمیم خود به خروج از توافق تابستان ۱۳۹۴ با ایران که به گفته او «یک ناکامی دولت اوباما در عرصه سیاست خارجی» است و مبالغی که پس از اجرای آن توافق نصیب رژیم ایران شد گفت، آنها همه آن پول‌ را خرج خون‌ریزی و آشوب و ترور در منطقه و در سراسر جهان کردند.

در همین رابطه دیروز وزیر خارجه ایالات متحده به روسیه و چین هشدار داد که درخواست واشینگتن از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای استفاده از مکانیسم ماشه و ازسرگیری تحریم‌ها علیه ایران را نادیده نگیرند؛ زیرا در غیر این صورت قطعا تحریم هایی علیه این دو کشور اعمال خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا