تازه‌های سیاسی

عراق و آمریکا قراردادهای عمده ای در بخش انرژی امضا کردند

در پی مذاکرات وزیران خارجه دو کشور آمریکا و عراق، دو طرف بیانیه مشترکی منتشر کردند که در آن بر گسترش روابط بر اساس “چارچوب توافق استراتژیک برای دوستی و همکاری میان آمریکا و جمهوری عراق” تاکید شده است.

براساس بیانیه هیات های عراقی و آمریکایی به ریاست فواد حسین و مایک پومپئو، آمریکا به عراق در زمینه اصلاحات و بهبود شرایط اقتصادی از جمله در زمینه افزایش ظرفیت تولید برق و گاز کمک خواهد کرد.

بیانیه وزیران خارجه دو کشور آمریکا و عراق می افزاید که در حاشیه این نشست، هیات عراقی “قراردادهای عمده ای” را با شماری از شرکت های آمریکایی در زمینه نفت، برق، گاز و آب امضا کرد.

دو طرف همچنین طرح هایی را برای همکاری عراق با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در زمینه تامین برق مورد نیاز عراق مورد بررسی و تایید قرار دادند.

در بخش سیاسی این بیانیه، ایالات متحده ضمن حمایت ازحاکمیت و تصمیم های نهادهای مقننه و اجرایی عراق، کمک آمریکا به برگزاری مطلوب انتخابات پارلمانی عراق به ویژه از طریق همکاری با نهادهای سازمان ملل را مورد بررسی قرار داد. همچنین ایالات متحده بر لزوم پاسخگویی عاملان خشونت علیه تظاهرات مسالمت آمیز تاکید ورزید.

دکمه بازگشت به بالا