حقوق بشر

سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا در حال دگرگونی است

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت میزان ابتلا به کووید -۱۹ در بین جوان‌ها افزایش یافته است، به ویژه در مناطق پرتراکم جهان و در کشورهایی که فاقد نظام درمانی کارآمدند.

تاکشی کسایی، یک مقام وزارت بهداشت در غرب اقیانوس آرام در یک گردهمایی مجازی که صبح سه‌شنبه ۱۸ اوت/ ۲۸ مرداد برگزار شد اظهار داشت: «ماهیت همه‌گیری کرونا در حال دگرگونی است. انتقال ویروس کرونا در حال حاضر بیشتر از طریق گروه‌های سنی جوان‌تر، بیست‌ساله‌ها تا چهل‌ساله‌ها اتفاق می‌افتد. بسیاری از کسانی که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند از ابتلای خود بی‌خبرند.»

این مقام وزارت بهداشت در ادامه سخنان خود یادآوری کرد که این موضوع سبب بالا گرفتن همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در بین اشخاصی شده است که به دلیل کهولت سن یا ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای آسیب‌پذیرند.

افزایش مبتلایان به کووید-۱۹ سبب بازگشت برخی کشورها به محدودیت‌های اجتماعی شده است.

در بسیاری از کشورها از جمله در ایران، هند و برزیل به دلیل کمبود کیت‌های تشخیص، ضعف نظام درمان یا پنهانکاری‌های سیاسی از روی ملاحظات اقتصادی تعداد جانباختگان بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

مقامات سازمان جهانی بهداشت در نشست مجازی صبح سه‌شنبه خود از شرکت‌های دارویی خواستند که در تولید واکسن ضد کرونا همه مراحل ضروری در تحقیق و آزمایش واکسن را طی کنند.

دکمه بازگشت به بالا