ایران

مخالفت ستاد مقابله با کرونا در تهران با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در پاییز

معاون ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران، اعلام کرد، این ستاد با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری در ترم پاییز مخالف است.

علی ماهر سه‌شنبه ۲۸ مرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت: «ارزیابی و بررسی‌های ما در ستاد تهران نشان می‌دهد که زیرساخت‌ها و بستر مناسب و همچنین آمادگی لازم برای پذیرش حضوری دانش‌آموزان و دانشجویان در فضاهای آموزشی استان تهران وجود ندارد.»

او بر همین اساس از مخالفت ستاد مقابله با کرونا در تهران با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در پاییز خبر داد.

معاون ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران، به سفر دانشجویان مقیم شهرستان به تهران برای تحصیل و حضور آن‌ها در خوابگاه‌ها اشاره کرد و آن را موجب مضاعف شدن مشکل شیوع کرونا دانست.

او رعایت پروتکل‌ها در خوابگاه‌ها را «تقریبا ناممکن» عنوان کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مقابله با کرونا همچنین به عدم امکان اجرای فاصله‌گذاری در فضاهای آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها و عدم وجود تهویه هوای استاندارد در آن‌ها اشاره کرد.

ماهر در همین زمینه افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی پس از بازگشایی مدارس را از عوامل تشدید شیوع و انتقال ویروس کرونا دانست.

بر همین اساس، او از توصیه ستاد به برگزاری مجازی کلاس‌ها در ترم پیش‌رو خبر داد.

قابل ذکر است که به‌رغم هشدارها درباره ناممکن بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اما چهره‌ها و نهادهای مذهبی شیعه در ایران ، با توجیهات گوناگون خواستار برگزاری مراسم عزاداری در محرم شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا