ایران

حدادعادل: واگذاری خانه ۲۰۰میلیاردی و زمین ۴۰۰میلیارد تومانی به من با دستور رهبر بود

حدادعادل در واکنش به سخنان پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان، درباره «ملک ۲۰۰ میلیارد تومانی و زمین ۴۰۰ میلیارد تومانی که در اختیار حدادعادل و مدرسه فرهنگ» قرار گرفته است، گفت که واگذاری هر دو مورد با موافقت و دستور علی خامنه‌ای به بنیاد مستضعفان انجام شده است.

پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان، هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که ارزش ملکی که غلامعلی حدادعادل از سال ۱۳۷۲ در خیابان فرشته از بنیاد مستضعفان برای دایر کردن مدرسه فرهنگ اجاره کرده، امروز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است، اما او اجاره بهای آن را به روز نمی‌پردازد و تاکنون حاضر نشده این ملک را با وجود کش و قوس‌های فراوان به بنیاد بازگرداند.

فتاح در همان برنامه تلویزیونی تصریح کرد که حدادعادل زمین دیگری به مساحت هشت هزار متر مربع  و ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان از بنیاد مستضعفان گرفته بود که به تازگی به بنیاد برگردانده است.

غلامعلی حدادعادل، که مشاور عالی علی خامنه‌ای و پدر همسر مجتبی خامنه‌ای است، پس از بیش از یک هفته سکوت، به‌صراحت واگذاری ملک ۲۰۰ میلیارد تومانی و زمین ۴۰۰ میلیارد تومانی از اموال بنیاد به خودش را ناشی از دستور مستقیم علی خامنه‌ای عنوان کرد.

پدر همسر مجتبی خامنه‌ای، در توضحیاتش با بیان اینکه این واگذاری‌ها، متعلق به شخص نبوده و به بیت‌المال تعلق دارند»، تاکید کرد که – به گفته‌ی او-، «مقام معظم رهبری، احتیاط فراوانی در باب استفاده از بیت‌المال دارند».

پاییز سال گذشته نیز مدارس تحت مدیریت خانواده حدادعادل پس از سخنان طیبه ماهروزاده در یک برنامه تلویزیونی خبرساز شد.

طیبه ماهروزاده، مادر زن مجتبی خامنه‌ای و مادر عروس رهبر نظام تهران است.

دکمه بازگشت به بالا