ایران

قوه قضائیه ارسال نامه به خامنه‌ای درباره طرح پیش‌فروش نفت را تکذیب کرد

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران، خبر ارسال نامه ابراهیم رئيسی به خامنه‌ای در مخالفت با طرح پیش‌فروش نفت به مردم را تکذیب کرد.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد، روز ۲۶ مرداد گفته بود که محمدباقر قالیباف، رئيس مجلس و ابراهیم رئیسی، رئيس قوه قضائیه، در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی «مخالفت» خود را با این طرح اعلام کرده‌اند.

در طرح پیش‌فروش نفت به مردم که حسن روحانی از آن به عنوان «گشایش اقتصادی» نام برده، قرار است ۲۰۰ میلیون بشکه نفت در طول چند مرحله به ارزش ۱۶۰ هزار میلیارد تومان به مردم فروخته شود و دولت در مجموع ۸۰ هزار میلیارد تومان سود بابت آن به مردم بپردازد.

رئیس قوه قضاییه ایران نیز روز دوشنبه ۲۷ مرداد در جلسه شورای عالی قضایی بدون اشاره به مخالفت یا جزئیات دیدگاه‌هایش درباره این طرح گفته است «شروط و نظرات خود» را در جلسه شورای سران قوای سه‌گانه مطرح کرده است.

این طرح که برای جبران کاهش شدید منابع مالی دولت ایران اجرایی شده، علاوه بر تصویب در جلسه سران قوای سه گانه باید به تایید رهبر جمهوری اسلامی ایران هم برسد. برخی نمایندگان مجلس هم می‌گویند این طرح باید در مجلس تصویب شود.

دکمه بازگشت به بالا