ایران

احمد توکلی: طرح شفافیت دفتر رهبر را دادم ولی از آن استقبال نشد

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است سال ۹۷ پس از مشورت با علی خامنه‌ای، طرح شفافیت دفتر رهبری را ارائه داده است؛ اما از آن «استقبال نشد».

او در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد ، علت تنظیم این طرح را «انتظارات مردم» و «حساسیت بیشتر» درباره نهادهای زیر نظر دفتر رهبری دانسته ولی نگفته است که کدام مقام دفتر خامنه‌ای با این طرح مخالفت کرده است.

دفتر علی خامنه‌ای در طول سه دهه گذشته هیچ گزارشی درباره ساختار سازمانی، عملکرد و چگونگی نظارت بر نهادهای اقتصادی عظیم وابسته به رهبر جمهوری اسلامی مانند ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان ارائه نداده است.

آقای توکلی که یک موسسه به نام ديد‌بان شفافيت و عدالت را اداره می‌کند، تایید کرده است که در بسیاری از اموال متعلق به نهادهای زیر نظر دفتر رهبر از جمله بنیاد مستضعفان «سواستفاده» صورت می‌گیرد.

پیش از این پرویز فتاح، رئیس سازمان بنیاد مستضعفان، نیز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به بهره‌برداری گسترده برخی نهادها و مقام‌های عالی نظام تهران، مانند غلامعلی حدادعادل، مشاور عالی خامنه‌ای، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق و مرکز پژوهش‌های مجلس از اموال و املاک این نهاد اشاره کرده بود.

احمد توکلی با اشاره به وضعیت بنیاد مستضعفان گفته است این نهاد ۳۶ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و «باید حساسیت روی آن دو چندان باشد».

او تاکید کرده است که اگر وضع دفتر رهبری شفاف باشد، «نهادهایی مثل بنياد مستضعفان هم ديگر نمی‌توانند از اين مساله پيروی نكنند».

​این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به بی‌اعتمادی گسترده مردم به مسئولان نظام تهران گفته است: «ما شده‌ايم چوپان دروغگو و بايد بپذيريم كه اعتماد مردم به ما مسئولان در قياس با گذشته بسيار كمتر شده است».

دکمه بازگشت به بالا