ایران

یک نماینده مجلس: طرح «گشایش اقتصادی» مصداق آینده‌فروشی و پیش‌خوری است

طرح «گشایش اقتصادی» وعده این روزهای روسای دولت و مجلس به مردم است. وعده‌ای که خوش‌بینی چندانی با وجود شرایط نابسامان اقتصادی این روزهای ایران نسبت به آن وجود ندارد.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد و تیران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، طرح «گشایش اقتصادی» حسن روحانی را مصداق آینده‌فروشی و پیش‌خوری دانست که زمین سوخته‌ای به دولت بعدی تحویل خواهد داد.

این نماینده مجلس، با انتقاد از طرح «گشایش اقتصادی» دولت پیشنهاد داد به جای پیش‌فروش نفت، بورس نفت خام فعال شود؛ طرحی که به گفته او منع قانونی ندارد و سه بار مطرح شده است.

ابوترابی  تصریح کرد: «دولت عملاً خزانه را از دلار و بعد از طلا و سپس صندوق ذخیره را خالی کرده است».

حسن روحانی، رئیس جمهوری؛ و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس طرح فروش اوراق مشارکت نفتی که در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به اجرا گذاشته شده، اما مورد استقبال واقع نشد را موجب «گشایش اقتصادی» کشور می‌دانند و گفته‌اند: این طرح در شورای هماهنگی اقتصادی قوا «در حال بررسی است» و «اختلاف‌نظرهای کارشناسی در باره آن وجود دارد».

جزئیات وعده طرح «گشایش اقتصادی» که هفته گذشته رؤسای قوه مقننه و مجریه آن را وعده کردند، هنوز مشخص نیست. در عین حال؛ خبرگزاری‌ها و برخی نمایندگان مجلس فروش اوراق سلف نفتی را موضوع طرحی می‌دانند که در شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در حال بررسی است. شورایی که به صورت غیررسمی و با دستور مستقیم علی خامنه‌‌ای، تأسیس شد.

دکمه بازگشت به بالا