ایران

وزیر پیشنهادی صنعت و معدن از مجلس رأی اعتماد نگرفت

در جلسه امروز مجلس که به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد، ۱۴۰ نماینده با انتخاب آقای مدرس خیابانی به عنوان وزیر مخالفت کردند و تنها ۱۰۴ نماینده به او رای موافق دادند. ۱۰ نفر هم رای ممتنع دادند.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در این جلسه حاضر نشده بود و اسحاق جهانگیری معاون اولش را فرستاده بود.

اکثر کرسی‌های مجلس یازدهم در دست منتقدان دولت است.

امروز حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در مخالفت با حسین مدرس خیابانی گفت “عدم توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رصد نکردن هوشمندانه صادرات و واردات و نداشتن روحیه کار جهادی” از مهمترین دلایلی است که نباید به آقای خیابانی رای اعتماد داد.

علاوه بر این، محسن زنگنه دیگر نماینده مجلس که در مخالفت با وزیر پیشنهادی صحبت کرد، گفت “مخالفت ما با شخص آقای مدرس خیابانی نیست بلکه با یکسال عملکرد ضعیف بزرگترین وزارتخانه اقتصادی دولت است که معیشت، تولید و اشتغال به آن گره خورده و ایشان به عنوان قائم مقام سهمی در این ناکامی داشته است”.

حسین مدرس خیابانی پس از برکناری رضا رحمانی به عنوان سرپرست وزارت صمت انتخاب شده بود. او در زمان آقای رحمانی نیز به عنوان قائم مقام امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول به کار بود.

مجلس درحالی به مدرس خیابانی رای اعتماد نداد که منتقدان از حسن روحانی رئیس جمهوری به خاطر تعلل در معرفی وزیر برای این وزارتخانه بزرگ، انتقاد کرده بودند.

پس از پایان رای‌گیری امروز محمدباقر قالیباف از روحانی خواست “با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، رئیس جمهوری هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی بعدی را معرفی کند”.

دکمه بازگشت به بالا