حقوق بشر

نسرین ستوده در اعتراض به شرایط ظالمانه در زندان‌های ایران اعتصاب غذا کرد

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال مدنی زندانی با انتشار نامه‌ای در اعتراض به عدم آزادی زندانیان سیاسی در میانه بحران شیوع کرونا و «شرایط  ظالمانه» در زندان‌های نظام ایران، در زندان اوین اعتصاب غذا کرد.

رضا خندان، فعال حقوق بشر و همسر نسرین ستوده می‌گوید که خانم ستوده طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته مکاتباتی را در رابطه با حق و حقوق زندانیان، شرایط زیست زندانیان داخل زندان، ملاقات‌های حضوری، مرخصی زندانیان و صدور احکام زندان طولانی مدت برای زندانیان سیاسی با مسئولین زندان، سازمان زندان‌ها و همچنین مسئولین قوه قضائیه آغاز کرده بود که روز جاری، در اعتراض به بی‌جواب ماندن کلیه مکاتباتش و عدم آزادی زندانیان سیاسی، در زندان اعتصاب غذا را آغاز کرد.

خانم نسرین ستوده خطاب به فعالان حقوق بشر اعلام کرده است که، «در میانه‌ی بحران کرونا که ایران و جهان را در برگرفته است شرایط زندانیان سیاسی چنان سخت و دشوار شده است که ادامه‌ی حبس با این شرایط  ظالمانه غیر ممکن شده است.»

به گفته این وکیل دادگستری و فعال مدنی زندانی، «بسیاری از زندانیان هم اکنون مشمول آزادی مشروط‌ هستند و بسیاری از آنان با اعمال قانون جدید آزاد می‌شوند اما با زندانیان به گونه‌ای رفتار می‌شود که گویی قانونی وجود ندارد و هیچیک از آنان حق برخورداری از هیچ روزنه‌ی قانونی را ندارند. »

دکمه بازگشت به بالا