اهل سنت

انتقاد حافظ عبدالله ملازهی از توقیف کار ساختمانی مدارس و مساجد در سرباز

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه، حافظ عبدالله ملازهی مدیر مدرسه دینی منبع العلوم کوه وَن با انتقاد از کارشکنی بخشدار مرکزی سرباز در کارهای ساختمانی مدارس و مساجد و مراکز دینی اهل سنت، خواهان پایان دادن به این دخالت ها در امور مذهبی شد.

مدیر منبع العلوم در بیانیه‌ای که در صفحات رسمی خود از جمله تلگرام و اینستاگرام منتشر کرده از توقیف کار ساختمانی یک مسجد در سرباز انتقاد کرده و افزود:” خانم امیریان (بخشدار مرکزی) طی پیامی خواهان توقف کار ساختمانی مسجدی در یکی از روستاهای حوزه‌ی مرکزی شده است”.

حافظ عبدالله ملازهی این اقدام بخشدار بخش مرکزی سرباز را خلاف اصل دوازده قانون اساسی دانسته و فاش نموده که پیش از این با حکمی مشابه از کار ساختمانی مدرسه دینی انوار الحرمین پَشامَگ نیز جلوگیری شده است.

این روحانی اهل سنت همچنین با انتقاد از انتصاب فردی بی‌تدبیر برای سمت بخشداری توسط آقای دانش فرماندار شهرستان سرباز و عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر در مجلس آنها را در انتصاب یک فرد اصلح ناتوان دانست.

لازم به ذکر است که در ماه‌های اخیر و با روی کار آمدن حجت الاسلام مَحامی، امام جمعه اهل تشیع زاهدان و نماینده خامنه‌ای در بلوچستان، دخالت‌ها در امور مذهبی اهل سنت افزایش یافته است.

بازداشت مولانا فضل الرحمن کوهی و همراهانش، احضار  و بازجویی بسیاری از علماء از جمله حافظ عبدالغفار نقشبندی، انتصاب امامان جمعه‌ی اهل سنت و ممانعت از کار ساختمانی مراکز و مدارس اهل سنت در بلوچستان از جمله دخالت‌های مَحامی در ماه‌های اخیر است که این دخالت‌ها با اعتراض گسترده علما، فعالان اهل سنت و عموم مردم  همراه بوده است.

دکمه بازگشت به بالا