ایران

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی: امکان جابجایی سه انبار بزرگ نفت تهران وجود ندارد

با وجود هشدار مقام‌های شهری پایتخت نسبت به خطرات انباری‌های نفت در مناطق مسکونی تهران و احتمال وقوع «فاجعه‌ای بزرگ‌تر از بیروت در تهران»، کرامت ویس‌کرَمی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، گفت که هر سه انبار بزرگ تهران برای سوخت‌رسانی حیاتی‌ست و امکان جابجایی آن وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور، گفت که در گذشته مکاتبات و جلسات کارشناسی و مدیریتی درون و برون‌سازمانی به منظور هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شده است و در آنها موارد لازم برای رعایت استاندارد‌های فنی و ایمنی انبارهای نفت مورد توجه قرار گرفت.

ویس‌کرمی تاکید کرد که انبار نفت شهران یکی از انبار‌های حیاتی برای سوخت‌رسانی در کلان‌شهر تهران است و وجود آن نیز برای سوخت‌رسانی پایدار و ایمن و با کمترین تردد ناوگان نفتکش در سطح شهر بسیار ضروری است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره انبارهای بزرگ نفت واقع در مناطق مسکونی تهران شامل سه انبار نفت ری در جنوب، انبار شهران در شمال غرب تهران و انبار سوهانک در شمال شرق تهران، گفت که به دلیل اینکه این انبار دارای تمامی استاندارهای لازم است امکان جابجایی آن وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا