اقتصادیایران

بازداشت یک نماینده مجلس دهم در رابطه با اتهام «رشوه ۶۵ میلیاردی» شهرداری دوران قالیباف

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران، اعلام کرد درارتباط با شکایت مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس، در پرونده “رشوه ۶۵ میلیارد تومانی” شهرداری تهران در دوره تصدی محمدباقر قالیباف، یک نماینده پیشین مجلس بازداشت شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره اتهام “رشوه ۶۵ میلیارد تومانی” شهرداری دوران قالیباف و عدم اطلاع‌رسانی قوه قضائیه در رابطه با آن اظهار داشت که این پرونده، تازه در ابتدای راه است.

غلامحسین اسماعیلی مدعی شد که قوه قضائیه پرونده زیرمیزی ندارد و “مطمئن باشید در رسیدگی‌ها آنچه از گزارشات و تخلفات به ما منعکس بشود حتما مورد رسیدگی قرار می‌گیرد”.

مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس، اواخر تیر ماه امسال اظهار داشت: مدارک مربوط به “رشوه ۶۵ میلیارد تومانی” که مربوط به دوره تصدی محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران می شود را به قوه قضائیه تحویل داده است.

مصطفی میرسلیم گفته بود “طبق اسنادی که دارم نشان می‌دهد رایزنی‌هایی پشت پرده صورت گرفته که این تحقیق و تفحص، انجام نشود و رد شود”.

در اسفند ۱۳۹۵ در دوره دهم مجلس؛ طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران مطرح شد اما نمایندگان به آن رای ندادند. پس از رد شدن این طرح، محمدباقر قالیباف در پیامی از نمایندگان تشکر کرده بود.

ماجرای واگذاری املاک و پروژه‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی در شهرداری تهران را اولین بار یاشار سلطانی، مدیر مسئول نشریه معماری نیوز مطرح کرد. آقای سلطانی بعدا بر اساس شکایت شهردار و رئیس شورای شهر تهران بازداشت شد.

دکمه بازگشت به بالا