اهل سنتحقوق بشر

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت سه نوجوان اهل سنت بلوچ ساکن شهرستان ایرانشهر

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، سه نوجوان اهل سنت بلوچ با نام‌های “حفیظ الرحمن بزرگ زاده” فرزند محمد یونس، “علی بزرگ زاده” فرزند عبدالرشید و “محمد آسکانی” فرزند یعقوب، اهل شهرستان ایرانشهر که در ۱ مرداد ماه سال جاری توسط ماموران اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند، و تا به امروز از وضعیت و محل نگهداری آنها اطلاعی در دسترس نیست.

به نقل از نزدیکان سه نوجوان بازداشت شده در گفتگو با گزارشگر کمپین، ضمن اعلام خبر بازداشت و بلاتکلیفی آنها گفت: پس از بازداشت این سه نوجوان بلوچ در ۱ مرداد ماه ۹۹، تاکنون از وضعیت و محل نگهداری آنها اطلاعی در دسترس نیست و تنها خبری که به دست خانواده ی آنها رسیده از اطلاعات سپاه شهرستان ایرانشهر به زاهدان منتقل شده اند.“

ماموران اطلاعات سپاه حفیظ الرحمن را از محل کارش در فلکه ایران پیما که شاگرد مغازه بود بازداشت کرده، علی و محمد را نیز از منزل خود بازداشت کرده اند؛ سن آنها ۱۷ تا ۱۸ سال است.

منابع محلی علت بازداشت این افراد را فعالیت مجازی برای تجمع در شهر ایرانشهر در پی شکل گیری تجمعات اخیر بهبهان و تهران عنوان کرده اند.

در بیشتر بازداشت های اخیر پس از پیگیری خانواده ها، اتهام افراد «همکاری با معاندان نظام» از جمله اتهامات عنوان شده هستند.

دکمه بازگشت به بالا